Ekana kuitenkin tällainen Peppi Wanna Be. Pieni käyttäjä olisi halunnut pöksyihinsä Peppi Pitkätossun, mutta Pepillä taitaa olla tekijänoikeudet jonkun käsissä, joten päädyimme tyttöön, joka haluaisi olla kuin Peppi. Kokona M ja toivottavasti pieni käyttäjä hyväksyy tuotokseni.

1250609726_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1248688898_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tuosta kuusoikein tuloksesta me kuultiin tänään yhdeksän aikoihin. Minä ekana, kun soitin kunnan varhaiskasvatuskerhosta vastaavalle. Ilokseni sain kuulla, että

A) kerho järkätään tänäkin vuonna

ja

B: MiNääää Pikkuisen nimi löytyi hyväksyttyjen listalta!!!??!?

 

Meinasin mennä puhelimen läpi tuota ihanaakin ihanampaa nais-ihmistä halaamaan ja lopulta kun olin ylistyssanattanut tarpeeksi, kerroin uutisen pienelle tyttöselleni.

Meemeli: "Arvaas mitä? Äiti soitti yhdelle tätille, ja se täti kertoi, että sinä pääset kerhoon!!"

MiNäää: *ihan hetken hiljaa* "Menenkö minä sinne yksin?"

Meemeli: "Joo."

MiNäää: "JEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!"

   *hehkuttaa aikansa*

MiNäää: "Minä kellon Hellämieliselle!" (joka oli tuolloin eskarissa)

Jäi sitten naantalimainen molluska suun tilalla jatkamaan mandariininsa syöntiä ja minä pyyhälsin naistenhuoneeseen. Kohta alkaa kuulua villiä jalkojen lapsetta ja MiNäää puikahtaa myös vessaan ja halaa minua suunnattoman suurella tunteella. =)

Kun olin ollut n. 10 minuuttia onneni kukkuloilla tuon lapseni puolesta, tajusin että tästä seuraa myös muuta oheiskivaa. Minä olen joka tiistai melkein 2h yksin kotona!! Siiis härreguud!!! Voin ihan rauhassa istua sohvalla ja syödä herkkuja, piilottelemati niitä herkkuja vähän väliä ja tappelematta kaukkarista aina sitten siinä piilottelun välissä. Voin vaikka joogata YKSIN, siis ei tarvitse keksiä neljälle ihmiselle oheistoimintaa tuoksi aikaa. Eikä tartte hoppuilla ja miettiä, että loppuukohan tämä hiljaisuus kohta lyhyeen tai jonkun vatsantoimintaan. Voin istua koneella nousematta penkistä n. 37 sekuntin välein.

Voin tehdä IHAN RAUHASSA villahousuja.

 

Oih. Vain taivas on rajana ja kenties joku kotiäiti vähän oman ajan tarpeessa.

Tämän jälkeen piti soittaa iskälle tietty ilouutiset.

Lopulta koitti se paljon odotettu hetki, että Hellämielisen haku oli ajankohtaista. Tulihan sekin hetki sieltä, kun tarpeeksi jaksoi kysellä! Eli huomenna kysellään varmaan taas sitä "jokojokojoko":a, muuten se hetki ei ikuna koita.

MiNäää kiiruhti päiväkodin ylämäestä (muut kutsuvat sitä vekotinta liukumäeksi) hetimiten Hellämieliseni ulkouduttua kertomaan ilouutistaan. Hellämieliseni kuunteli hymyillen, jonka jälkeen me kävimme tällaisen keskustelun;

Hellämielinen: "Onko se minun eskarin aikaan?"

Meemeli: "Ilmeisesti juu taas 9-11 ja tälleen tiistaisin. Ehditään viedä sinut eskariin ja sitten vien systerin kerhoonsa. Ja sitten olenkin YKSIN kotona! Mitenkähän äiti osaa ollakaan??"

Hellämieliseni: *hymyilee minua katsoessaan* "Sinä saat äiti olla sitten melkein 2h yksin kotona rauhassa. Onko ihanaa??"

Otti kädestä kiinni ja hymyili vain.

 

Olen tainnut ennenkin olla huolissani siitä, että tuo pieni ihmiseni huolehtii tärkeiden ihmistensä onnellisuudesta TODELLA voimakkaasti. Mm. Tattisten kuoleman jälkeen yksi kerta tuumasi minulle:

"Ajattele äiti jos Tattiset ei olisikaan kuolleet. Sinun pitäisi sitten ensivuonna kiikuttaa minua eskariin ja MiNääätä kerhoon. Ja sitten hoitaa vielä Tattisetkin jossain välissä." (tämän keskustelun aikoihin siis elimme edelleen uskossa, että MiNää pääsee kerhoon)

 

Hän on ihan mahdottoman viisas lapsi ja taisimpas sen häkellyksissäni tänään hänelle kertoakin. =)

Mutta kuusoikein tuloksen tuosta kerhojutusta tekee tosiaan se, että tässä kunnassa ei niin vain 3v lapsonen ilman äitiään mihinkään kerhoon menekään. Seurakuntakin lopetti tunnin (y h d e n  t u n n i n) viikossa kestäneen kerhonsa tuolle ikäluokalle juuri ennen MiNäään kolmevuotisia. =( Ja kunnalla oli viimevuonna pilottikokeiluna tuo varhaiskasvatuskerho. Oulunsalon lukuisista lapsukaisista sinne otettiin 7. Hellämieliseni oli tussa seitsemän joukossa mukana. Veikkaan, ettei tänävuonnakaan ole useampaa kerhopaikkaa ja taas on minun lapsonen joukossa mukana. Otan ennemmin tämän kuin sen kuusi oikein. =)